Mensen gaan er vaak vanuit dat hun product of dienst de beste ooit is. Maar is dat echt zo? Hier komt Innofest, dat al meer dan 200 start-ups intensief hielp, om de hoek kijken. Is mijn innovatie wel goed genoeg? Zitten consumenten wel op mijn innovatie te wachten? Wat kan ik nog doen voordat ik klaar ben om de markt op de gaan? Het antwoord: testen, testen, testen. Als de beste.
Artikelen
Hoe SDG’s ervoor zorgden dat Omrin 20.000 bomen weggaf
3 november 2021
Omrin vloog Brain Fuel in voor een SDG Kickstarter-traject. Een bijzondere case met een impactvol verhaal, dat we graag met je delen. “Ik heb nog nooit een file gezien bij ons Ecopark in Heerenveen. Nu stond er 5 kilometer.”
4 snacks die je brein boosten bij een brainstorm
26 mei 2021
Wat kun je het beste eten tijdens een brainstorm? Tijdens een brainstormsessie staat er altijd wel wat lekkers op tafel. Maar geven die hapjes je brein wel de juiste brandstof? Wij zochten het voor je uit met wetenschap! Wat blijkt: sommige snacks zijn (onverwacht) goed voor je. We nemen je mee naar 4 snacks die […]
4 manieren om te brainstormen in Clubhouse
23 maart 2021
Het klinkt onlogisch: brainstormen in Clubhouse. Je kunt mensen namelijk alleen maar horen en hebt geen handige tools om je brainstormleven gemakkelijker te maken. Clubhouse-pionier Lotte Brouwer en Brain Fuel-bedenker Friso Visser testten daarom de mogelijkheden van deze applicatie. Wat blijkt? Een brainstorm faciliteren werkt juist enorm goed! Wij bedachten zelfs vier nieuwe manieren om […]
Zo laat je een sessie altijd doorgaan
9 oktober 2020
Het lijkt best lastig, dat brainstormen in tijden van corona. Niet alleen zijn grote groepen bij elkaar een dingetje, ook al die technische online tools kunnen nogal overweldigend zijn. Nu kun je ons natuurlijk invliegen (vinden wij niet erg), maar wij geven je ook graag zelf een aantal handvatten. Online, offline of zelfs in hybride-varianten […]
Dé vijf basisvormen van een creatieve sessie
19 februari 2020
Welke vorm zorgt voor de beste oplossing voor jouw vraagstuk? Sta je op het punt om een creatieve sessie te organiseren? Vaak kies je voor de welbekende brainstorm, want daar was je al bekend mee. Maar wist je dat er tientallen vormen van creatieve sessies bestaan? Wij laten je graag kennismaken met de vijf belangrijkste […]
Een brainstorm voorbereiden: dé drie stappen voor topresultaat
23 mei 2019
Dacht jij nog dat je alleen creatief kunt zijn als je zoveel mogelijk de structuur loslaat? En dat het klaarleggen van post-its genoeg voorbereiding is voor een goede brainstorm? Think again. Men zegt niets voor niets dat een goede voorbereiding 90% van het succes is. En met brainstormsessies is dat niet anders. Als je niet […]
7 trucs om de perfecte brainstormvraag te bouwen
16 november 2018
Een goede brainstorm begint met een sterke brainstormvraag. Verwacht niet de juiste antwoorden als je de verkeerde vragen stelt! Helaas voelt het bedenken van de juiste brainstormvraag soms alsof je op zoek bent naar de heilige graal. Hoe je die heilige graal dan vindt? Door dit artikel te lezen! In dit artikel vind je twee […]
De 5 brainstorm stereotypes en hoe je deze in je voordeel kunt gebruiken
1 oktober 2018
Heb je ooit aan een brainstorm of design thinking sessie meegedaan? Of gewoon een beetje om je heen gekeken in het leven? Dan ben je vast en zeker één van deze 5 stereotypes tegengekomen: Shadows, Wizards, Bosses, Deputies en Critics. In dit artikel leer je deze stereotypes herkennen. Maar ook hoe je met ze om […]
Test je aanname en ‘Get Out of The Building!’
12 juni 2018Weten wat je doelgroep wil: iedereen op aarde denkt er een ster in te zijn. Maar hoe weet je zo zeker wat je doelgroep wil? Je weet het pas, wanneer je het daadwerkelijk bij je klant valideert. Valiwat? Valideren is het controleren of de aanname die je maakt wel degelijk klopt. En valideren kun je […]