Heb je onze Training Creatief Denken al ontdekt? Met de code UPGRADEYOURSELF krijg je 10% korting tot zondag 21 april. 🚀

+31(0) 58 203 80 33

Test je aanname en ‘Get Out of The Building!’

Weten wat je doelgroep wil: iedereen op aarde denkt er een ster in te zijn. Maar hoe weet je zo zeker wat je doelgroep wil? Je weet het pas, wanneer je het daadwerkelijk bij je klant valideert. Valiwat? Valideren is het controleren of de aanname die je maakt wel degelijk klopt. En valideren kun je leren!

Een effectieve (en leuke) manier om te controleren of het klopt wat jij over je doelgroep denkt is: ’Get out of the building!’ Het is niet ingewikkeld: ga naar buiten en ga met mensen over je idee praten. Op de plek waar jij denkt dat je doelgroep zit. Is je doelgroep te vinden in het park? Ga naar het park. Loopt je doelgroep vooral rond in de supermarkt? Ga naar die buurtsuper dan. Bestaat je doelgroep uit havo-4 leerlingen..? Je snapt ‘m wel. Maar ook praten met mensen die niet onder je doelgroep vallen, kan verrassende resultaten opleveren.

Zorg in ieder geval dat je goeie en gerichte vragen hebt. Valideer alles. Valideer of je idee in de smaakt valt, maar ook of het probleem dat je denkt op te lossen überhaupt wel bestaat. En de allerbelangrijkste vraag is misschien wel de allerlaatste die je kunt vragen: “Welke vraag had ik eigenlijk aan je moeten stellen?”

Geloof ons, je gaat tot inzichten komen die je zelf niet had verwacht. En als je het antwoord al wel had verwacht, dan zijn je vermoedens bevestigd. En dat is ook nooit weg! Denk je nu ook van: “Oh ja, best een goed idee om onderzoek te doen buiten de deur!” Waarom lees je dit artikel dan nog? Get out of the building!

Dit hebben we ook opgelost

Creatief, effectief en/of wereldverbeteratief: hierbij een greep uit de problemen die we hebben opgelost.

Inschrijven is gelukt

De volgende Secrets of Brain Fuel ontvang je in je mailbox (vergeet niet om je spam te checken).

Psst: met de code BESTFRIENDSFOREVER krijg je 10% korting op ons boek de Brainstorm Bijbel.